If you think about a fairy place, a dreamy ball and fluctuating princesses, the thoughts fly to the Monaco Principality.
And Monaco’s elegance and sophistication are the main sources of inspiration of D’Ora Tokai haute couture. Dora, the founder, is a young woman who has art, fashion and architecture in her veins, a real artist since she was a child when the walls of her home were the canvas and her mom’s body lotion the paint.
In D’Ora Tokai’s pieces emerge her background in architecture, business and engineering perfectly mixed with her love for fashion and art and the results are detailed garments dedicated to self-confident women who know what they want and work hard to get it, trendsetters who never forget their chic attitude.
Every single piece of D’Ora Tokai couture is a real piece of art, handmade in Europe with a traditional and persuasive MonteCarlo heritage, a baroque inspiration with a minimalistic touch. The items are hand crafted, made to measure exclusively for the customer and the high quality in materials, such as pearls, gemstones, fine leathers and wools, make them the perfect stuffs to let you feel like a real princess.
It’s not a dream, are you that walk down the staircase in an enchanting embellished dress with pearl shoes, mentally repeating ” Thank you Dora, thank you to give me the chance to become the princess of my nighty dreams”.
And now Dora is running to win the MUUSE X VOGUE YOUNG VISION AWARD and there’s a price for you if you wanna help her. You can WIN D’Ora Tokai handmade shoes with your initials added! Vote for Dora here and once voted, please email the number of your vote to be@doratokai.com and they list you to win shoes. So what are you waiting for? Hurry up, vote and cross your fingers!
Bisous
yours Carolyne O’
Se pensate a un posto da favola, un ballo da sogno e fluttuanti principesse, i pensieri volano verso il Principato di Monaco.
E l’eleganza e la sofisticatezza di Monaco sono le più grandi fonti di ispirazione di D’Ora Tokai haute couture. Dora, la fondatrice, è una giovane donna nelle cui vene scorrono arte, architettura e moda da quando era solo una bambina che usava i muri come tele e la crema corpo della madre come vernice.
Nei capi di D’Ora Tokai emergono il suo background in architettura, business e ingegneria mixati al suo amore per moda e arte che danno vita appunto a pezzi dettagliati dedicati a donne sicure di sè, che sanno cosa vogliono e si adoperano per ottenerlo, delle trendsetters che non dimenticano mai il loro lato chic.
Ogni singolo capo D’Ora Tokai couture è una reale opera d’arte, fatta a mano in Europa con un’eredità tradizionale e suadente di MonteCarlo, un’ispirazione barocca ma con un tocco minimalistico.
I pezzi che compongono la collezione sono tutti creati a mano, fatti su misura per il cliente e l’alta qualità dei materiali, quali perle, pietre preziose, raffinata pelle e lana, li rendono ideali per farvi sentire come delle vere e proprie principesse.
Non è un sogno, siete davvero voi che scendete una scalinata in un avvolgente abito e con preziose scarpe di perle ai piedi che mentalmente ripetete ” Grazie Dora, grazie per avermi dato la possibilità di diventare la principessa dei miei sogni”.
E ora Dora sta concorrendo per vincere il MUUSE X VOGUE YOUNG VISION AWARD e c’è un premio in palio per chiunque desiderasse aiutarla. Potrete VINCERE un paio di scarpe D’Ora Tokai con le vostre iniziali incise! Votate per Dora qui e una volta espresso il vostro voto, inviate una e-mail con il numero del vostro voto a be@doratokai.com e verrete inserite nella lista per vincere e scarpe. Perciò cosa state aspettando? Correte, votate e incrociate le dita!
Bisous
la vostra Carolyne O’