Featured Posts

Weekly inspirations
View Post
Guest post: Kim Kardashian maximising her assets
View Post
Printemps Précieux de Chanel 2013
View Post
To top
28 Apr

Storie Veneziane By Valmont

Quante sfaccettature può avere l’animo umano? Decimo Giunio Giovenale disse che molti individui, come i diamanti grezzi, nascondono splendide qualità dietro all’apparenza.

Spesso tendiamo a nascondere il nostro vero io e la nostra reale personalità. Non siamo fatti per chiunque, le caratteristiche più intime vogliamo tenerle per noi e per la nostra cerchia selezionata, ma ciò che custodiamo dentro a volte ha bisogno di raccontarsi e di esprimersi. Le modalità di espressione possono essere differenti. La più seducente e la mia preferita è attraverso un profumo. Attraverso una fragranza possiamo raccontare di noi stessi, senza bisogno di usare le parole.

La linea di fragranze Storie Veneziane by Valmont raccoglie una serie di ritratti olfattivi e ci racconta le diverse sfaccettature dell’animo umano in un’armonia di contrasti.

Il Gruppo Valmont è conosciuto in tutto il mondo, da oltre 30 anni, come brand di eccellenza svizzera nel campo della cosmesi. Guidato con successo da Didier Guillon, presidente, proprietario e direttore artistico e dalla moglie Sophie Guillon, CEO, il Gruppo Valmont rappresenta il perfetto connubio fra l’arte e la bellezza. Oltre agli esclusivi trattamenti anti-age, il Gruppo ha infatti creato la Fondation Valmont una fondazione di arte contemporanea dedicata alla valorizzazione ed espressione artistica in tutte le sue forme. Grazie alla Fondation Valmont, ogni anno vengono realizzate in tutto il mondo mostre di arte contemporanea ispirate alla bellezza e firmate da artisti di talento.

Insieme alla cosmesi e all’arte, Didier e Sophie Guillon hanno esteso l’universo Valmont al segmento dei profumi ed hanno presentato sul mercato per la prima volta nel 2018 e di nuovo oggi nel 2020 la linea di fragranze Storie Veneziane: un portfolio di profumi esclusivi dall’allure poetico e raffinato. Ode alla città di Venezia, il marchio Storie Veneziane trova ispirazione e palcoscenico a Palazzo Bonvicini, un antico palazzo veneziano sul Canal Grande acquistato dalla famiglia Guillon e denominato Palazzo Nobile. Vera e propria Maison de Parfums, Palazzo Nobile è oggi lo scrigno delle creazioni olfattive del gruppo, la sede di prestigiose mostre d’arte contemporanea organizzate dalla Fondation Valmont e la galleria di esclusive opere d’arte realizzate dallo stesso Didier Guillon.

Venezia ha mantenuto nei secoli il suo fascino misterioso, a tratti algido e felino, ma sempre unico. Ispirato dalla Serenissima, il brand Storie Veneziane si declina in tre categorie di percorsi olfattivi: Collezione Privata, Palazzo Nobile e Storie Veneziane Extraits de Parfums.

Collezione Privata è un omaggio alla donna e alla sua femminilità. Sophie Guillon, la creatrice, ci trasporta nelle diverse sfaccettature di bellezza, fatta di malizia e ribellione, sobrietà ed eleganza ma anche sensualità ed intelligenza. Ogni anima è affascinante e tramite il suo profumo sprigiona intorno a sé una nuvola di consapevolezza.

Jazzy Twist è grinta e sensualità, audacia e leggerezza. E’ una donna sfuggente che si lascia ammirare da lontano. Il pepe nero del Madagascar riscalda con il suo tocco speziato, la magnolia addolcisce gli accenti mentre le gocce di cioccolato insieme al patchouli, alla vaniglia e alla fava tonka rendono golosa e travolgente la scia della fragranza.

Lady Code esalta l’eleganza naturale e il fascino spontaneo. Riporta alla mente l’iconico allure francese. Il calore delle bacche rosse si mescola al carnale Gelsomino d’Arabia e alla dolce mandorla, rilasciando una profumazione cipriata, frizzante e sontuosa.

Private Mind è enigmatico ed ipnotico, un intrigo mentale che esplora l’animo interiore. Ci addentriamo in un labirinto introverso, misterioso e intellettuale. Il sensuale zafferano abbraccia la delicata rosa di Damasco , unendosi entrambi ai voleri dell’opulente cuoio. Un effluvio magnetico che rapisce, catturando la mente e rendendo schiavi.

Queste tre fragranze sono accomunate dalla ricerca di far perfettamente coesistere note contrastanti. Sophie Guillon, la creatrice, adora i contrasti dei materiali, quindi persegue la sua ricerca dell’armonia affiancando note calde e fredde, mescola qualità apparentemente inconciliabili interpretando la femminilità in modo originale.

La collezione Palazzo Nobile comprende invece sei fragranze. La raffinatezza di questi profumi inizia con il flacone, trasparente ed essenziale dall’eleganza minimalista.

La mia fragranza del gruppo preferita in assoluto è dedicata al seduttore per eccellenza: Casanova 2161Casanova venera l’arte della seduzione più che la gloria del trionfo. E’ il gioco del corteggiamento rivolto alle donne raccontate da Collezione Privata.

Casanova 2161 è un profumo seducente e avvolgente. Le note legnose dello speziato vetiver fanno da padrone, con aromatiche bacche di ginepro che si infrangono con i delicati e floreali iris e violetta. Come il seduttore a cui è dedicato, questo profumo è accattivante e ottenebra i sensi.

Sea Bliss porta con sé l’aroma del mare. Le leggere note marine dello iodio vengono riscaldate dal fruttato Fiore di Tiaré ed insieme vengono esaltate dalla dolcezza del Muschio. A occhi chiusi, un singolo spruzzo di questa fragranza, ti porta in riva al mare… la brezza tra i capelli e l’odore marittimo che invade l’anima.

Secret Bamboo è elegante e pacifico come una foresta di bambù. La croccantezza acidula della mela verde viene avvolta dal seducente e cipriato eliotropio ed insieme si amalgamano alle note cristalline dell’acqua. La discrezione delicata di un soffio con origine lontane.

Satin Musk è un profumo suadente e intimo. Il fiero e classico Gelsomino si abbina perfettamente al muschio, che insieme alle aromatiche note dell’anice danno vita ad una fragranza decisa ma contemporaneamente intima e delicata.

Bright Poppy è l’emblema dell’allegria e della vivacità. La frizzantezza del bergamotto si unisce alla solarità del gelsomino e, mischiati, con il profondo Legno di Cedro creano una profumazione corposa, attraente ed energetica dal sapore primaverile.

Blooming Ballet è l’apoteosi del romanticismo e della femminilità. La delicatezza iconica della rosa abbraccia la succosa fresia e la morbidezza del muschio bianco. Un profumo floreale e soavemente sensuale, un bocciolo di raffinatezza.

Tutte le fragranze sono disponibili sull’e-commerce di Valmont

Tutte le profumazioni raccontano una sensazione, una sfumatura, un’emozione. Attraversando i diversi stadi nella nostra esistenza noi non ci sentiamo mai uguali. A volte siamo più romantici mentre il giorno dopo ci sentiamo più forti e indipendenti. I profumi ci aiutano nella nostra massima espressione dell’io senza bisogno di parole. Semplicemente con l’abbinamento delle note, possono descriverci solo con la loro scia. E le fragranze di Storie Veneziane by Valmont sono i nostri migliori alleati in questa missione personale, unica e speciale.

Carolina

PR article


English Version

How many facets can the human soul have? Juvenal said that many individuals have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior.

We often tend to hide our true selves and real personalities. We are not made for anyone, we want to keep the most intimate characteristics for ourselves and for our selected circle, but what we keep inside sometimes needs to be told and expressed. The ways of expression can be different. The most seductive and my favorite is through a perfume. Through a fragrance we can tell about ourselves, without needing to use words.

The Storie Veneziane by Valmont fragrance line collects a series of olfactory portraits and tells us about the different facets of the human soul in a harmony of contrasts.

The Valmont Group has been known worldwide for over 30 years as a Swiss brand of excellence in the field of cosmetics. Successfully led by Didier Guillon, president, owner and artistic director and his wife Sophie Guillon, CEO, the Valmont Group represents the perfect combination of art and beauty. In addition to the exclusive anti-aging treatments, the Group has in fact created the Fondation Valmont a contemporary art foundation dedicated to the enhancement and artistic expression in all its forms. Thanks to the Fondation Valmont, exhibitions of contemporary art inspired by beauty and signed by talented artists are held all over the world every year.

Together with cosmetics and art, Didier and Sophie Guillon have extended the Valmont universe to the perfume segment and presented the Storie Veneziane line of fragrances for the first time in 2018 and again today in 2020: a portfolio of perfumes exclusive with a poetic and refined allure. Ode to the city of Venice, the Storie Veneziane brand finds inspiration and stage at Palazzo Bonvicini, an ancient Venetian palace on the Grand Canal purchased by the Guillon family and called Palazzo Nobile. A real Maison de Parfums, Palazzo Nobile is today the treasure chest of the group’s olfactory creations, the venue for prestigious contemporary art exhibitions organized by the Fondation Valmont and the gallery of exclusive works of art created by Didier Guillon himself.

Over the centuries, Venice has maintained its mysterious charm, sometimes icy and feline, but always unique. Inspired by the Venetian Republic, the Storie Veneziane line is divided into three categories of olfactory itineraries: Collezione Privata, Palazzo Nobile and Storie Veneziane Extraits de Parfums.

Collezione Privata is a tribute to women and their femininity. Sophie Guillon, the creator, transports us to the various facets of beauty, made up of malice and rebellion, sobriety and elegance but also sensuality and intelligence. Each soul is fascinating and through its perfume releases a cloud of awareness around itself.

Jazzy Twist is determination and sensuality, boldness and lightness. She is an elusive woman who lets herself be admired from afar. Madagascar black pepper warms with its spicy touch, magnolia sweetens the accents while the chocolate drops together with patchouli, vanilla and tonka bean make the trail of the fragrance delicious and overwhelming.

Lady Code enhances natural elegance and spontaneous charm. It brings to mind the iconic French allure. The warmth of the red berries mixes with the carnal Jasmine of Arabia and the sweet almond, releasing a chypre, sparkling and sumptuous fragrance.

Private Mind is enigmatic and hypnotic, a mental intrigue that explores the inner soul. We go into an introverted, mysterious and intellectual labyrinth. The sensual saffron embraces the delicate Damascus rose, both joining the wishes of the opulent leather. A magnetic effluvium that kidnaps, capturing the mind and enslaving.

These three fragrances are united by the search to make contrasting notes perfectly coexist. Sophie Guillon, the creator, loves the contrasts of materials, then pursues her search for harmony by combining warm and cold notes, mixing seemingly irreconcilable qualities by interpreting femininity in an original way.

The Palazzo Nobile collection instead includes six fragrances. The refinement of these perfumes begins with the bottle, transparent and essential with minimalist elegance.

My absolute favorite fragrance is dedicated to the seducer par excellence: Casanova 2161. Casanova reveres the art of seduction more than the glory of triumph. It is the game of courtship aimed at women told by the Private Collection.

Casanova 2161 is a seductive and enveloping perfume. The woody notes of the spicy vetiver are the masters, with aromatic juniper berries that break with the delicate and floral iris and violet. Like the seducer to which it is dedicated, this perfume is captivating and darkens the senses.

Sea Bliss brings with it the aroma of the sea. The light marine notes of iodine are heated by the fruity Tiare Flower and together they are enhanced by the sweetness of Musk. With your eyes closed, a single spray of this fragrance brings you to the seaside … the breeze in your hair and the maritime smell that invades the soul.

Secret Bamboo is elegant and peaceful like a bamboo forest. The acidic crunchiness of the green apple is enveloped by the seductive and powdery heliotrope and together they mix with the crystalline notes of the water. The delicate discretion of a breath with distant origins.

Satin Musk is a persuasive and intimate perfume. The proud and classic Jasmine combines perfectly with musk, which together with the aromatic notes of anise give life to a decisive but at the same time intimate and delicate fragrance.

Bright Poppy is the emblem of cheerfulness and liveliness. The sparklingness of bergamot combines with the radiance of jasmine and, mixed with the deep Cedarwood, they create a full-bodied, attractive and energetic fragrance with a spring flavor.

Blooming Ballet is the apotheosis of romance and femininity. The iconic delicacy of the rose embraces the juicy freesia and the softness of white musk. A floral and sweetly sensual perfume, a bud of refinement.

All perfumes are available on Valmont e-commerce

All fragrances tell a sensation, a nuance, an emotion. By going through the different stages in our existence we never feel the same. Sometimes we are more romantic while the next day we feel stronger and independent. Perfumes help us in our maximum expression of the self without words. Simply by pairing the notes, they can only describe us in their wake. And the fragrances of Storie Veneziane by Valmont are our best allies in this personal, unique and special mission.

Utilizzando il sito, accetti l'utilizzo dei cookie da parte nostra. maggiori informazioni

Questo sito utilizza i cookie per fonire la migliore esperienza di navigazione possibile. Continuando a utilizzare questo sito senza modificare le impostazioni dei cookie o clicchi su "Accetta" permetti al loro utilizzo.

Chiudi